2013 학년도 제 2 학기 일반대학원 학위청구 논문심사 안내

 

 

. 주요일정 및 관련 사항

 

  1. 학위청구 논문심사 신청 관련 양식 내려받기 : ∼ 10 . 22( )

     1) 대학원 홈페이지 ( http://graduate.korea.ac.kr ) 학사안내 > 논문안내 > 공지사항

     2) 지식기반 포탈시스템 (http://portal.korea.ac.kr) 지식관리 > 교무지식 > 양식

 

   2. 논문심사 신청 ( 심사용논문 및 심사신청 서류 제출 , 심사료 납부 ) : 10. 21( ) ~ 22( )

        : 아래의 논문 및 서류를 소속대학 학사지원부 ( ) 에 제출

   ① 심사위원 추천서 및 심사위원 명단은 지도교수님 ( 심사위원장 ) 작성

   ② 심사신청서에 담당자 확인은 소속대학학사지원부 ( ) 의 담당자 날인 또는 서명

   ③ 심사용 논문 1 부는 지도교수님께 직접 전달 , 나머지는 소속대

   ④ 논문심사신청서는 PDF 화일로 되어 있으며 수기로 작성하셔야 함

   ⑤ 본 공지사항에 첨부된 심사신청서 및 심사결과보고서의 첫페이지부터 마지막 페이지까지 모두

       소속 대학학사지원부 ( ) 에 제출하면 학사지원부 ( ) 에서는 안내문 또는 심사용논문과 함께

       심사위원장과 심사위원에게 심사결과보고서 부분을 전달함

 

!StartFragment>

구 분

석 사

박 사

비 고

심사용 논문

( 假製本 논문 )

1. 지도교수 각 1

2. 소속대학 학사지원부 ( ) 2

1. 지도교수 각 1

2. 소속대학 학사지원부 ( ) 4

 

심사신청서 및

제출승인서

1. 논문제출자격시험 합격확인란과

학점 평점란 기재

2. 지도교수 , 학과주임 , 본인 날인

 

 

심사신청서

 

1. 논문제출자격시험 합격확인란과

학점 평점란 기재

2. 지도교수 , 학과주임 , 본인 날인

 

제출승인서

 

1. 추천요지는 지도교수가 작성

2. 지도교수 , 학과주임 날인

 

심사위원추천서

1. 추천은 지도교수가 함 2. 지도교수 , 학과주임 날인

 

외부심사위원

주소록

인적사항 , 은행명 ( 계좌 ) 등을 정확히 기입

 

심사결과보고서

청구학위 , 학과 , 학번 , 지도교수 , 전공 , 성명 , 논문제목을 기록

 

첨 부 물

 

SCI 급 국제저명학술지나 한국연구재단 등재지 및 후보지 ( 비자연계 ) 게재 증명서 1 (2009 9 월 입학자부터 ) ,

 

주민등록초본 ( 입학 후 군필자에 한함 )

학위청구논문 연구윤리 준수확인서 ( 소정양식 )

심사료

일 반

150,000

500,000

아래 계좌로

이체 후

입금증 제출

` 학연산

200,000

600,000

 

!StartFragment>

소속대학

은행명

계 좌 번 호

소속대학

은행명

계 좌 번 호

법과대학

하 나

391-910006-40304

사범대학

하 나

391-810004-35404

경영대학

하 나

391-910006-41004

간호대학

391-910006-46104

문과대학

하 나

391-910006-36404

정보통신대학

하 나

391-910006-47804

생명과학대학

하 나

391-910006-38704

대학원학사지원팀 ( 문화재학협동 )

하 나

391-910006-90004

정경대학

하 나

391-910006-42604

미디어학부 ( 언론학과 )

하 나

391-910006-51704

이과대학

하 나

391-910006-44904

인문대학

하 나

670-910018-45805

공과대학

하 나

391-910006-45504

과학기술대학

하 나

670-910018-33805

의과대학

하 나

576-910003-93105

경상대학

하 나

670-910018-39605

보건과학대학

하 나

576-910003-37305

약학대학

하 나

670-190505-05605

 

  ※ 은행 창구 이체 , CD 기 이체 , 인터넷 뱅킹 이체 중 택 1. 창구 및 인터넷뱅킹 입금시 입금자명을 성명 + 학번 끝 3 자리로 함 .

 

  3. 논문심사 결과보고서 및 심사요지 등 제출 : 12. 13( ) 까지

   - 최종 논문심사 완료 후 심사위원장이 심사결과 및 심사요지를 기재하여 소속대학 학사지원부 ( ) 에 제출함 .

 

  4. (도서관홈페이지)논문 업로드( http://library.korea.ac.kr>이용자서비스>학위논문제출 )

       : 2013. 12. 23(월) ∼ 2014. 1. 3(금)

 

  5. ( 도서관 ) 완제본논문 사본 , ( 소속대학학사지원부 ) 완제본논문 속지복사본 제출   :  2014.  1.  2( ∼   1.  3( )

 

과 정

계 열

도 서 관

소속대학 학사지원부 ( )

석 사

인문사회계

하드표지 2 , 소프트표지 2

중앙도서관(신관)   203

세종 전계열 :

학술정보원 2 층 수서정리실

 

보건과학계열 : 보건과학도서관

3 층 자료실

학위논문제출 확인증,

완제본논문 속지 복사본

( 속표지면 + 심사완료 검인면 각1부)

( 법학 )

하드표지 2 , 소프트표지 4

자연과학계

하드표지 2 , 소프트표지 2

과도관 406

의학계

하드표지 2

의학도서관 3 층 단행본실

박 사

인문사회계

하드표지 6

중앙도서관 신관

  203

( 법학 )

하드표지 8

자연과학계

하드표지 6

과도관 406

의학계

하드표지 4

의학도서관 3 층 단행본실

 

. 유의사항

  1. 완제본논문 작성요령

      : 지식기반포탈시스템 (Kupid) 지식관리 > 행정 > 규정 > 학칙 ? 및 대학원홈페이지의

       ?학사안내 > 학칙 및 제규정 > 대학원 일반대학원시행세칙 에 있는 대학원 일반대학원 시행세칙

       제 7 장  학위논문 제출 및 심사 참조 . ( 판형은 4 6 배판임 )

 

  2. 접수된 논문심사신청서 및 심사료는 반환이 불가능함 .

 

  3. 논문제목 변경

       : 완제본논문과 심사결과보고서 의 논문제목이 일치하여야 하며 , 변경시 심사결과보고서 의 제목을

       수정하고  심사위원장이 날인하여야 함

 

  4. 완제본 논문제출

      1) 도서관 홈페이지 ( http://library.korea.ac.kr ) 이용자서비스 > 학위논문제출 에 학위 논문 원문

        Up-load 하고 ' 학위논문제출 확인증 을 출력하여 지정된 도서관에 ‘완제본논문’을 제출 후 확인증에

        날인 받음 .

    2) 소속대ze: 13px">( ) 학위논문제출 확인증 ’, ‘ 완제본논문 속지 복사본 을 제출 .

 

  5. 제출기한 엄수

       : 제출기한을 넘긴 심사서류와 완제본논문은 접수하지 않으며, 2014년 1월 3일(금)까지

        ‘학위논문제출 확인증’ , 완제본논문 속지 복사본 을 제출하지 않을 경우 불합격으로 처 리함 .

 

     

 

2013.   10.

 

대  학  원  장

 

  

 

Graduate School Guidelines for Dissertation Examination

 

 

 

A. Main Schedule and Related Materials

1. Download the Form related to apply for Dissertation Examination : 10. 22(Tue)

1) Graduate School Homepage ( http://graduate.korea.ac.kr )

Academic Affairs Guidelines( 학사안내 ) > Dissertation Guidelines( 논문안내 ) >

Bulletin Board( 공지사항 )

2) Portal System (http://portal.korea.ac.kr) Knowledge Management( 지식관리 ) >

Academic Affairs( 교무지식 ) > Forms( 양식 )

 

2. Applying Dissertation Examination (Hand in Dissertationand Applying Documents, Pay for Examination) : 10.21(Mon) 22(Tue)

: Submit Dissertationand Documents below to Academic Affairs of candidate's college.

Tutor Professor(Chief of the committee) writes down Recommendations of committee members

and list of committee members

On Request for Dissertation Examination, 'Signature of a person in charge' means

'Signature of the Academic Affairs' person in charge' of candidate.

Submit a copy of candidate's Dissertation to his/her tutor professor directly. Academic Affairs of

candidate's department will deliver rest of yours to committee members.

Request for Dissertation Examination Form is a PDF file, candidate should fill out this form by

handwriting.

If candidate submits Request for Dissertation Examination Form attached to this notice

and Dissertation Examination Report Sheet from first page to last page to Academic Affairs

of candidate's college, Academic Affairs of candidate's college will deliver Dissertation

Examination Report Sheet to Chief of committee and committee members with notice

or dissertation.

 

 

Seperation

Master's Degree

Doctor's Degree

Other

Dissertation

1.A copy for Tutor Professor

2.Two copies for Academic Affairs

of candidate's college

1.A copy for Tutor Professor

2.Four copies for Academic Affairs of

candidate's college

 

Forms

Request for Dissertation Examination form/

Approval to submit dissertation

1.Fill out confirmation of passing

comprehensive exam, credits, and

GPA

2.Signatures of Tutor Professor,

Department Head, and

candidate him/herself.

 

 

Request for Dissertation Examination form

 

1.Fill out confirmation of passing

comprehensive exam, credits, and

GPA

2.Signatures of Tutor Professor,

Department Head, and candidate

him/herself.

 

Approval to submit dissertation

 

1.Tutor Professor writes down

Recommendation Substance

2.Signatures of Tutor Professor,

a professor of same department,

and candidate him/herself.

 

Recommendation from dissertation from a member of committee

1.Tutor Professor does recommendation

2.Signatures of Tutor Professor, and a Department Head

 

Addresses of external member of the Dissertation Examination committee

Fill out candidate's Identifications, Bank name(account) and so on precisely.

 

Dissertation Examination Report Sheet

Fill out the Degree candidate charges, Department, Student Number, Tutor Professor, Major, Name, the Subject of Dissertation

 

Attached Documents

 

Published more than one research paper as the lead or co-author in the world-renowned journal listed in the SCI or publications of the NRFK as well as expanded publications(If not a science major), Requirements for submitting a doctoral degree dissertation will be applied to matriculants who entered in september 2009.

 

Abstract of the candidate's residence register

(those who completed military service duty after entrance)

Research Ethics Compliance Declaration for Graduate Dissertation & Thesis(a prescribed form)

Payment

General

150,000

500,000

Pay through below the accounts, and submit the Certificate.

Academic/Research/

Industry Collaborative

Program

200,000

600,000

College

Bank

Account

College

Bank

Account

College of Law

Hana

391-910006-40304

College of Education

Hana

391-810004-35404

Business School

Hana

391-910006-41004

College of Nursing

Hana

391-910006-46104

College of Liberal Arts

Hana

391-910006-36404

College of Information and Communications

Hana

391-910006-47804

College of Life Sciences

and Biotechnology

Hana

391-910006-38704

Graduate School Academic Affairs

(Program in Cultural Heritage Sutdies)

Hana

391-910006-90004

College of Political

Science and Economics

Hana

391-910006-42604

School of Journalism and Mass Communication

Hana

391-910006-51704

College of Science

Hana

391-910006-44904

College of Humanities

Hana

670-910018-45805

College of Engineering

Hana

391-910006-45504

College of Science and Technology

Hana

670-910018-33805

College of Medicine

Hana

576-910003-93105

College of Business and Economics

Hana

670-910018-39605

College of Health Science

Hana

576-910003-37305

College of Pharmacy

Hana

670-190505-05605

Choose one of these transfering ways; a cashier's window, ATM, of Internet Banking. When the candidate deposit the payment

by a cashier's window or Internet Banking, the name should be the candidate's name+last 3 digits of school number.

 

3. Submit Dissertation Examination Report sheet and Substance of Dissertation Examination

: by 12. 13(Fri)

- After finishing final Dissertation Examination, the chief of committee writes down

the Dissertation Examination Report sheet and Substance of Dissertation Examination,

and submits them to Academic Affairs of his/her college.

 

4. (Library Homepage)Upload Dissertation ( http://library.korea.ac.kr ) >User Service>Submit Dissertation)

: 12.23(Mon) 2014.01.03.(Fri)

 

5. Submit (Library)Complete Binding, (Academic Affairs of the candidate's College) a copy of inner page of

the candidate's Complete Binding : 2014. 01. 02(Thu) 01. 03(Fri)

Degree

Affiliation

Library

Academic Affairs of the candidate's college

M.A.

Social and Human Sciences

2 copies of Hard Cover,

2 copies of Soft Cover

Central Library

room 203

All Students of Sejong Campus:

Sejong Library 2nd floor

 

 

Health Science :

Health Science Library 3rd floor

 

 

A copy of Approval Certificate of submitting Dissertation,

A copy of inner page of the candidate's Complete Binding

(1 page of inner page +

1 page of Dissertation Examination completion page)

 

(Law)

2 copies of Hard Cover,

4 copies of Soft Cover

Natural Science

2 copies of Hard Cover,

2 copies of Soft Cover

Science Library

room 406

Medicine

2 copies of Hard Cover

Medical Library 3rd floor

Ph. D

Social and Human Sciences

6 copies of Hard Cover

Central Library

room 203

(Law)

8 copies of Hard Cover

Natural

Science

6 copies of Hard Cover

Science Library

room 406

Medicine

4 copies of Hard Cover

Medical Library 3rd floor

 

 

B. Notice

1. How to write down Complete Binding

(Book Size : 4 6)

2. Returning accepted Request for Dissertation Examination form and Fee is impossible.

3. Changing the Subject of Dissertation

: The subjectof Dissertation should be same on Complete Binding and Dissertation examination report sheet. When the candidate changes the subject, he/she should change the subject of Dissertation Examination report sheet and chief of committee should sign on it.

4. Submit Complete Binding:

1) Up-load candidate's Dissertation at Library homepage( http://library.korea.ac.kr )

User Service( 이용자서비스 )>Submit Dissertation( 학위논문제출 ) , then print out the Certificate of submitting Dissertation. After submitting Complete Binding, get a signature on the Certificate.

2) Hand in a copy of inner page of Complete Binding and Certificate of submitting Dissertation to Acadamic Affairs of candidate's college.

 

5. Keep Deadline

: Related documents of Dissertation Examination and Complete Binding over deadline cannot be accepted.

If the candidate doesn't submit the Certificate of submitting Dissertation and a copy of inner page of Complete Binding by 2014. 1. 3(Fri), the candidate will be rejected.

 

   

 

2013. 10.

 

The Dean of Graduate School